Το concept-car Dacia Duster, όπως παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2009
Κατά τη διαδικασία της εξέλιξης του μοντέλου έπρεπε να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια: το κιβώτιο ταχυτήτων, το σύστημα μετάδοσης, η θέση των τροχών και άλλα πολλά. Οι ομάδες τα θυμούνται όλα αυτά ακόμα και σήμερα. Ειδικά το σημείο που αφορούσε το crawling (δηλαδή την αργή κίνηση σε δύσβατα εδάφη) με 1η σχέση στο κιβώτιο, όπου το αυτοκίνητο θα μπορούσε να κινηθεί προς τα εμπρός με μόλις 5,79 km/h και μόλις 1000 σ.α.λ. Όπως οι στρατιώτες του Πεζικού περπατούν δίπλα από τα στρατιωτικά οχήματα για να καθαρίζουν το δρόμο, ο Loic Feuvray – διευθυντής προϊόντος του Duster 1 – ακολούθησε ένα παρόμοιο πρωτόκολλο: «Περπατούσα δίπλα στο αυτοκίνητο για να βεβαιωθώ ότι είχαμε πετύχει μια ταχύτητα που ήταν τόσο αργή, όσο αυτή που θα περίμενε κάποιος από ένα τετρακίνητο όχημα παντός εδάφους». Όπως αποδεικνύεται από τα αμέτρητα ταξίδια εκτός δρόμου που έκανε το Duster από το λανσάρισμά του, αυτή ήταν μια πρόκληση που οι σχεδιαστές ξεπέρασαν. Λογική σχεδίασης που δίνει προτεραιότητα στον περιορισμό του κόστους Ενώ το Dacia Duster 1ης γενιάς έγινε best seller, ξεπεράστηκε σε πωλήσεις από τη 2η γενιά του. Αυτή κυκλοφόρησε περίπου επτά χρόνια αργότερα, το 2017, ενώ και πάλι το brief για τη σχεδίασή του ήταν ξεκάθαρο: «διατηρήστε το αρχικό DNA και βασιστείτε στο παρελθόν, προσφέροντας, τελικά, ένα καλύτερο προϊόν». Μετά από πλήθος εσωτερικών διαγωνισμών σχεδίασης και μερικά πολύ συναρπαστικά σχέδια, ένα μόνο ήταν αυτό που ξεχώρισε αμέσως: ένα πιο μυώδες design, με υπερυψωμένη γραμμή ώμων, με ψηλότερα τοποθετημένα πίσω παράθυρα και μια πιο δυναμική γρίλια. Δεν λείπουν τα ανέκδοτα σχετικά με τη σχεδίαση του αυτοκινήτου, ειδικά σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις για καινοτομίες, αλλά και για προσιτές και αξιόπιστες λύσεις. Αυτό είναι μέρος της νοοτροπίας Design-to-Cost που πρεσβεύει η Dacia. Πάρτε για παράδειγμα το κάθετο, μαύρο, πλευρικό διακοσμητικό εξάρτημα που φιλοξενεί το φλας και είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του Duster. Ο David Durand, Επικεφαλής Εξωτερικής Σχεδίασης μας λέει την ιστορία: «Έπρεπε να καταλήξουμε σε αυτό το σχέδιο λόγω των τεχνικών περιορισμών. Οι τροχοί είναι αρκετά μετατοπισμένοι σε σχέση με τις πόρτες και είναι αδύνατο να αποκόψουμε μέρη που ταιριάζουν στο συνολικό σχήμα. Έτσι, δημιουργήσαμε ένα πλαστικό διακοσμητικό που τοποθετήθηκε ανάμεσα στα φτερά και τις πόρτες. Αυτό είναι πολύ λειτουργικό, καθώς παρέχει ιδανική προστασία από τα χαλίκια και λάσπες, ενώ επιτυγχάνει περιορισμό του κόστους, προσθέτοντας ένα μοναδικό στιλιστικό στοιχείο που χαρίζει στο Duster αυτή την περιπετειώδη εμφάνιση». Ακολούθως, το Dacia Duster 2ης γενιάς είναι το μόνο μοντέλο της Dacia που διαθέτει τρεις – όχι δύο – αεραγωγούς στο κέντρο του ταμπλό. Για ακόμα μια φορά, αυτή δεν είναι απλώς μια ιδέα που προέκυψε από το πουθενά, αλλά η επιλογή της έγινε με γνώμονα την αισθητική και την άνεση των επιβατών.Στο εσωτερικό του Dacia Duster 2ης γενιά υπάρχουν τρείς αεραγωγοί για περισσότερη άνεση και αναβαθμισμένη εμφάνιση
Λογική σχεδίασης που δίνει προτεραιότητα στον περιορισμό του κόστους Ενώ οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να δημιουργήσουν ένα τόσο μοναδικό όχημα, οι κατασκευαστικές ομάδες αποδέχθηκαν την αντίστοιχη πρόκληση. Το εργοστάσιο του Pitesti (Mioveni), που βρίσκεται 200 χλμ. από το Βουκουρέστι, ανακαινίστηκε και μετασκευάστηκε για να είναι έτοιμο για την παραγωγή του Duster. Στη Ρουμανία, το Duster αποτελεί στοιχείο εθνικής υπερηφάνειας, στελεχώνοντας τις αστυνομικές δυνάμεις και το στρατό, ενώ κυκλοφορεί ως ασθενοφόρο, την ώρα που αποτελεί μέρος του στόλου οχημάτων κάθε κρατικής υπηρεσίας, αλλά και όλων των μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών.Το Duster κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Mioveni στη Ρουμανία, από το 2010
Το Dacia Duster αποτελεί πραγματικά μια πηγή εθνικής, αλλά και διεθνούς υπερηφάνειας! Από την ημέρα που κυκλοφόρησε έχει κερδίσει περισσότερα από 40 βραβεία: Αυτοκίνητο της χρονιάς στη Ρουμανία, το καλύτερο SUV στη Μεγάλη Βρετανία, το καλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο στη Γερμανία και το Βέλγιο και πολλά άλλα που αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένο είναι αυτό το μοναδικό και εμβληματικό μοντέλο. 16 σημαντικές στιγμές της πορείας του Dacia Duster Ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά σε μερικές εμβληματικές στιγμές του ταξιδιού του Dacia Duster! Ας ξεκινήσουμε με τη σπορ και περιπετειώδη πλευρά του. Το Duster λατρεύει τον ανταγωνισμό και δεν τα παρατάει εύκολα. Από το Rallye Aicha des Gazelles στο Μαρόκο, μέχρι τη διάσημη ανάβαση του Pikes Peak στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Andros Trophy, το Duster λατρεύει τις προκλήσεις.Η συμμετοχή του Dacia Duster σε αγώνες off-road έχει γίνει πλέον παράδοση στην Πολωνία
Το Dacia Duster στον αγώνα Andros Trophy
Στη Γαλλία, λαμβάνει συχνά μέρος σε αγώνες αντοχής 4WD και κατά τη διάρκεια του Great Alpine Traverse. Οι πελάτες Duster είναι ενθουσιώδεις λάτρεις της περιπέτειας. Το Duster ταξιδεύει στην Ελλάδα. Με μια σκηνή στην οροφή, για μια ανάσα απόλυτης ελευθερίας.Το Dacia Duster στην Ελλάδα, για μία ανάσα απόλυτης ελευθερίας
Ας μιλήσουμε τώρα για τα ειδικά κιτ μετασκευών και τις ειδικές εκδόσεις του: Dacia Duster με ερπύστριες, Duster ασθενοφόρο, Duster περιπολικό, Duster «Popemobile». Το Υπουργείο Άμυνας της Ρουμανίας παρήγγειλε τουλάχιστον 880 Duster. Κάθε φορά, το χρώμα του αμαξώματος προετοιμάζεται προσεκτικά στα εργαστήρια του Mioveni.Περισσότερα από 800 Dacia Duster παραδόθηκαν στον ρουμανικό στρατό
Το Renault Group δώρισε ένα Dacia Duster 4WD στην Αυτού Αγιότητα Πάπα Φραγκίσκο, ειδικά σχεδιασμένο για τις μεταφορικές ανάγκες του Ποντίφικα.
Το Duster κυκλοφόρησε και στη μία και μοναδική έκδοση Pick-up, με 400 μονάδες να είναι ήδη έτοιμες!Πάνω από 400 Duster Pick-up έχουν κατασκευαστεί για να καλύψουν διάφορες ανάγκες
Περιπέτεια, φύση, ταξίδια, η εμπειρία Duster αποτελεί ένα ολόκληρο κεφάλαιο από μόνη της, που ήδη απολαμβάνουν δύο εκατομμύρια πελάτες! Γίνετε ένας από αυτούς, αποκτώντας το δικό σας All New Duster στην Automotivo![wpforms id=""263""]
"