Με το κόστος της βενζίνης και του πετρελαίου να έχει ανέβει δυσθεώρητα, το υγραέριο κίνησης μοιάζει η πιο λογική και συμφέρουσα επιλογή για τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Έτσι, τα SsangYong Tivoli & XLV, τα νέα crossover της παλαιότερης premium κορεάτικης φίρμας αυτοκινήτων, κάνουν την κίνηση ματ και διατίθενται με σύστημα υγραεριοκίνησης, στις νέες εκδόσεις «ECO».
Κατά αυτόν τον τρόπο αποτελούν πλέον τα μοναδικά μοντέλα στις κατηγορίες τους που διατίθενται με κινητήρες βενζίνης (128PS), πετρελαίου (116PS) και βενζίνης-υγραερίου (128PS). Οι εκδόσεις «ECO» των Tivoli και XLV συνδυάζονται είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Εξοπλισμένα με μία μεγάλη δεξαμενή καυσίμου 54 λίτρων, που δεν «καταναλώνει» καθόλου από το μεγάλο χώρο αποσκευών των μοντέλων (Tivoli: 423 λίτρα / XLV: 720 λίτρα), τα δύο SUV της SsangYong, διπλασιάζουν, σχεδόν, την αυτονομία τους, η οποία εκτοξεύεται στα 1.250 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών (βενζίνης & υγραερίου).
Τα οφέλη της υγραεριοκίνησης
Η στροφή προς την υγραεριοκίνηση δεν είναι μόνο οικονομικά συμφέρουσα, αλλά και περιβαλλοντικά.
H κίνηση με υγραέριο είναι κατά, τουλάχιστον, 45% πιο συμφέρουσα από την κίνηση με βενζίνη, ενώ οι εκπομπές βασικών ρύπων είναι χαμηλότερες.
Τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με υγραέριο εκπέμπουν κατά 10% – 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Χαμηλότερες είναι οι εκπομπές και των υπόλοιπων ρύπων, ιδιαίτερα των αρωματικών υδρογονανθράκων (μείωση έως 30%), των οξειδίων του αζώτου 40%, ενώ του μονοξειδίου του άνθρακα μειώνονται έως και 50%.
Έτσι, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το υγραέριο, σε σύγκριση με τη βενζίνη, είναι αισθητά πιο «καθαρό». Επίσης, σε σύγκριση με τους κινητήρες diesel, ακόμη και τους πιο σύγχρονους, οι κινητήρες υγραερίου έχουν το προσόν ότι εκπέμπουν λιγότερα σωματίδια άνθρακα.